fredag 13 september 2013

Vecka 37

Vilket fantastiskt väder vi har! Solen fortsätter att stråla från en klarblå himmel varje dag och resorna till och från skolan har varit fantastiska.


Vattnet likt en spegel...

I onsdags var vi på Ljusterö igen. Mitt under lektionen på förmiddagen gick brandlarmet, men som tur var så var det bara en övning. Alla sprang ut till fotbollsplanen vid sidan av skolan där vi ställde upp klassvis och väntade på vidare instruktioner. Efter en stund kom en brandbil och när brandmännen kollat av så att skolans lokaler var okej fick vi klartecken att gå in igen. Det var spännande och nyttigt att var med på övningen.

På idrotten övade eleverna på hinderbana.

Den här veckan har vi läst och pratat om stackmyror och deras livscykel. Nästa vecka ska vi ut i skogen och leta reda på en lämplig stack att undersöka.






Att ha fyra olika årskurser arbetande i samma klassrum kräver mycket planering och att eleverna ger varandra arbetsro.
Arbetande elever.


Trevlig helg önskar vi!





3 kommentarer:

  1. Men vilka fina bilder ni ritat!

    SvaraRadera
  2. Hej på er!
    Jag är också glad över att ni fick vara med på brandövningen! Så duktiga ni var som snabbt sprnag ut till fotbollsplanen! Ni visste också var ni skulle stå där!
    Vad mycket ni har fått lära er om stackmyror! Jag lär mig också när jag tittar på era bilder och läser era texter! Visst är det underbart att kunna skriva!
    Ha en bra arbetsvecka
    önskar Helena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj då, märker ni att jag har stavat fel i föjande mening: Så duktiga ni var som snabbt sprnag ut till fotbollsplanen!
      Med hälsning Helena

      Radera